• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Känns lite som att du är på väg in i en utmattning, var rädd om dig och lyssna på din kropp så att du inte hamnar i något som blir svårt att häva.
Tack snälla för omtanken ❤️ På ett sätt känns som att själen redan har kraschat, jag orkar absolut ingenting utöver att jobba och ha koll på ekonomin. Sånt som jag förut tyckte om, att träffa vänner och umgås, känns nu väldigt påfrestande. De ”bjudningar” jag måste vara med på tar energi, det är helt klart onormalt.
Men kanske en dag kommer lusten och livsglädjen tillbaka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Tack snälla för omtanken ❤️ På ett sätt känns som att själen redan har kraschat, jag orkar absolut ingenting utöver att jobba och ha koll på ekonomin. Sånt som jag förut tyckte om, att träffa vänner och umgås, känns nu väldigt påfrestande. De ”bjudningar” jag måste vara med på tar energi, det är helt klart onormalt.
Men kanske en dag kommer lusten och livsglädjen tillbaka.
Ja men då måste du stoppa nu med det som tar all din energi, annars kommer du att få långvariga problem tyvärr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Ja men då måste du stoppa nu med det som tar all din energi, annars kommer du att få långvariga problem tyvärr.
Det enda jag vill och orkar är jobba. Också det jag prioriterar först. Då vet jag att jag kan påverka att klara av ekonomin. En frisk hjärna tänker och prioriterar antagligen annorlunda men jag känner att det nu är nära att vända. Vill också gottgöra min familj som jag orsakat att leva utan pengar.
Men jag tar alla tillfällen som ges att vila och tanka batterierna.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Tack snälla för omtanken ❤️ På ett sätt känns som att själen redan har kraschat, jag orkar absolut ingenting utöver att jobba och ha koll på ekonomin. Sånt som jag förut tyckte om, att träffa vänner och umgås, känns nu väldigt påfrestande. De ”bjudningar” jag måste vara med på tar energi, det är helt klart onormalt.
Men kanske en dag kommer lusten och livsglädjen tillbaka.
Lite så har jag också börjat känna och börjat nytt jobb och ekonomi men har så smått börja må bra av det sociala igen trots allt
Men ta hand om dig Myra
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Lite så har jag också börjat känna och börjat nytt jobb och ekonomi men har så smått börja må bra av det sociala igen trots allt
Men ta hand om dig Myra
Jag tror också att det kommer när ekonomin blir bättre. Hoppas det i alla fall.
Oavsett så vet jag att jag har gjort allt jag kunnat och mer därtill.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Jag tror också att det kommer när ekonomin blir bättre. Hoppas det i alla fall.
Oavsett så vet jag att jag har gjort allt jag kunnat och mer därtill.
Ja så är det. För mig känns det lång väg att vandra och känner att det tar på krafterna. Du är fantastisk
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Men jag tar alla tillfällen som ges att vila och tanka batterierna.
Som jag sa till Anam, du måste ta hand om dig själv. Det hjälper ingen om du bränner ut dig - allra minst dig själv. :folded:
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Det enda jag vill och orkar är jobba. Också det jag prioriterar först. Då vet jag att jag kan påverka att klara av ekonomin. En frisk hjärna tänker och prioriterar antagligen annorlunda men jag känner att det nu är nära att vända. Vill också gottgöra min familj som jag orsakat att leva utan pengar.
Men jag tar alla tillfällen som ges att vila och tanka batterierna.
Så fint skrivet och du är en kämpe. Men tar hand om dig. Känner igen mig o känner likadant
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Det var ca 2 år sedan jag slutbetalade mitt lumify lån. Nu plötsligt får jag sms fr dem att de blivit billigare och i förrgår fick jag mejl fr MoneyGo (som jag, med stora svårigheter, lyckades slutbetala för nån månad sedan) att de erbjuder mig som nyligen haft lån där ett lån på 50 k till 6% ränta.
Nej tack! Mig får ni inte på kroken igen!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp